Sunday, May 24, 2009

Sitizone Mini Gathering at RSD 23rd of May 2009

Penghargaan dan kredit buat PINO@Haffiez yang gambar kat atas pakai baju brown. (ape tak ikut tema dik oi...hehe...) Dia merupakan jurufoto yang amatlah berkaliber dan komited sekali... every single moments... every wonderful reactions semua pun dia capture.... Besst sangat!!!
Penghargaan juga buat Azwan yang sudi mengajak saya untuk turut serta dibarisan AJK...
Jutaan terima kasih buat Kak Zie@Akak PA yang menyediakan khemah dan PA system. (amboi... gelak tak ingat ni bila saya keluarkan speaker saya tu... ceh! =p)

Acara berjalan dengan lancar dan happening. Kuiz yang diatur memang bagus. Secara bertulis dan berbincang dalam kumpulan merupakan pendekatan yang betul untuk elak kekecohan. Tahniah group kak Jamm atau Lentera Timur yang memenangi acara tersebut.

Ada cerita menarik untuk segmen persembahan. Dimana mula-mula Azwan nak Kak Zie sendiri yang bacakan sajak ulangtahunnya. Tapi ku rasa lebih baik orang lain kan? Mula-mula approach Kak saida... Hmm.. Kak saida tak nak... dia kata suruh la Kak Siti... aduuh... takutnya nak cakap...

Cuba perhatikan reaksi Dato' CT bila ku minta jasa baiknya untuk deklamasikan puisi tersebut nanti. Kak CT segan katanya dan ajak deklamasi bersama-sama. Ku ingatkan main-main jekla... sekali betul-betul... iskh3.... Time baca sajak ada diselitkan kat gambar last sekali. Punya la nervous sampai tersalah sebut 'catatan' jadi 'cacatan'..... aduss.. malunyeer...
Amacam Akak PA?? Terharu tak??? hehehehe.....Reaksi-reaksi spontan yang berjaya dirakam oleh PINO melalui lensa kameranya ketika deklamasikan sajak.... Bestkan jurufoto ni?? Csayalah!! =)

Pergh... rasa macam sampaikan anugerah Platinum jek... hehehe... Terimalah Anugerah Khas Sitizoners dari kami.
(Idea yang sangat menarik boss!! saya suka...)

Akhir sekali... ku memang happy dan enjoy sangat pada petang tersebut. Walau penat ya amat... berdiri pun macam dah tak larat.... lepas kerusi disusun dan diangkat, tapi masih mampu untuk tersenyum puas. Moga murah rezeki lagi... kita dipertemukan dalam majlis seperti ini lagi... Insya'Allah... Amin...


Bisakah aku lalui

Bisakah aku hadapi

Bisakah aku tempuhi

Andai jalan didepan bukan seperti yang aku inginkan

Bila takdir dan ketentuan TUHAN bukan didalam kawalan

Bisakah aku tinggalkan akan sebuah daerah yang memberiku kebahagiaan

Bisakah aku lupakan akan sebuah daerah yang memberiku seribu satu pengalaman

Akan sebuah daerah yang juga mengajarku erti persahababatan

Bisakah aku untuk terus berharap, agar segala mimpi dan impi berjaya ku dakap

Aku tak mahu ia berakhir....sungguh-sungguh takut andai semua ini berakhir

Tidak mampuku gambar dan fikir andai ia benar-benar berlaku…

Aku takut dan aku tak mahu...

Biarlah... Benarkanlah... Berikanlah untukku peluang dan kesempatan untuk ku terus disini

Terus disini, hingga ke akhir nanti….



7 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

best! ;)

Azwan Hashim said...

Thank a lot Zaff!!
Dah dpt gaji kan? hehehe =)

ZZ said...

Anuar Kamarudin... Join ke? alamak tak perasan la plak...huhu...

Boss Azwan... ada gaji ke? teet!! hehehe.... Tapi memang best sangat... baguslaa boss nih... hehehe... (puji2 ni ada makna....=p)

TE-ARE |MOND|™ said...

bestnya mini gath tu... sure enjoy kan... ;)

Fairuz Selamat said...

owhh.. ade gathering ek.. tak heran pun.. uwaaaa

mamas~ said...

zaff:catatan ok..bukan cacatan..kesian kak zie...

fairuz:tak heran tapi nangis...herannya..lain kali register sitizone ye..i am sitizoners..are you?

azwan:mmg berbakat jadi boss..bleh bukak company aturcara majlis..

peridot sepi said...

tema putih biru cam kempen parti keadilan plak...huhu..