Thursday, January 22, 2009

Kisah aku dan kelas vokal.... kah3!!!

Entry yang kedua, untuk hari yang sama. Meroyan tak?? hehehe.... Baru jek 3 jam lepas balik dari kelas asas vokal... Macam mana kelas ke-3 hari ni?? pergh!!! tetiba lecturer Mr.Vincet tu tap my back...(eeii..sesedap rasa jek jantan ni tepuk bahu aku...haish!) "Orait, girl..you go next."
Mak ai!!! Gelabah nak mati... aduuuhh... semua sendi longgar ni... Maka aku pun melangkah la kedepan kelas.... But..wait!!!

"Before I start singging the song. Please allow me to say a few words. I've never..never..ever...been introduced to any CLASSICAL ENGLISH SONGS. This is my very first time listen and sing this type of song. Actually, my interest is on CT Nurhaliza's songs."

tiba-tiba...Mr.V tu bersuara....
"OK..then...give me MULANYA CINTA.."

ADUSSS!!! Giler mamat cina ni... dia tau plak tu lagu CT... Siap request lagu tu plak tu. Giler susah.... Aper lagi...bila dah panik and nervous tahap gaban... LUPA LIRIK laaa jawabnyer... Aku blurrr...

Mr.V tu nyanyi... "Tiada sesiapa........."

Pergh....mamat cina ni tau rupanya... Maka aku pun sambung....

"Tiada sesiapa...dapat melupa....perasaan cinta pertama..... Alan!! tolong.... (huwaa...sib baik alan tolong hampir untuk setiap line....)


Sampil laa lagu tu habis.... habis semua menggigil bergetar... mulut shaking...bibir shaking.. (sampai nak senyum pun rasa bibir cam senget...)

Mr.V..."Now you sing the songs that you have been practicing..."

Apalagi... aku pun balun laa lagu MOON RIVER yang aku practice sambil diiringi piano oleh Miss K... Bantai jek laa... Dah habis nyanyi... This is his commets...

Mr.V "Wow... I can hear the nervous very clear.. shaking when you hit the high notes..." Mana tak nyer... aku rasa pipi..bibir...mulut..tangan..kaki..lutut... mcm vibrator tepon tuu.

Mr.V "But...overall you have a high, sweet tone of voice...good."

Muahaha.... tak sangka... telinga aku ni dok dengar macam nak bernanah dah dengar suara sendiri.... Tugasan untuk lepas cuti nanti kene nyanyi lagu LONG TIME AGO... AN AMERICAN FOLKSONG. Giler high voice!! Aku rasa DCT pun akan tercengang lah kalau dengar lagu nih..... muahaha...
Boleh pilih nak nyanyi lagu aper kite suka... tapi kene cari note music piano... ALAHAI... saper ada music notes lagu2 DCT?? TAk kisah..lagu ape2 jek.... janji not English classical songs!!! Huwaaaa....
Addduuuss...nak tempoh lagi 8 minggu ni... Entah aper lagi laaa ni...

5 comments:

SNHazlina said...

pekata awk berbaik2 dgn roslan aziz ke..mane tau die ade music note DCT..hehehe..
tak pun m.nasir lagi ke...jgn biarkan aizam cakar awk yer, zaff..hhehe..

syaida said...

aizam pasti mencakar jika kamu berbaik-baik dengan m.nasir...hati-hati zaff, jangan pandang belakang...hehehehe

SNHazlina said...

so zaff..lebih baik awk JANGAN TEGUR m.nasir tu yer..hahahha..

ZZ said...

hahahahaha.... korang ni betul laa...
=D

Ms. Nuur said...

oit kuang hajau, gamba aku buruk!!!!