Sunday, April 05, 2009

MY FIRST TIME....

OK.. Entry kali ni... the theme would be... My first time... cewaahh... hehe... Hmm.. I should begin with what did I do on last Friday evening.. My FIRST visit to SUSHI KING!! hehe.. belum pernah 23 tahun hidup ni aku masuk sushi king... makan sushi apatah lagi kan?? Actually, dari dalam kereta lagi bila kami balik dari UM si Maz ni ajak aku and aizam gi makan sushi...
Maz : JOmlaa korang makan sushi...
Aku : Eeeiii.. tak lalu teman.... mentah tu..
Aizam : Kalau pulut dengan tepung tu dicelup tepung dan goreng.. saya mungkin makan.
(hahahaha... lawak antarabangsa Aizam...=p)

Dek kerana aizam nak rush balik pahang... maka aku pun temankan laa si Maz ni... Tengok dia order dalam gambar atas tu... eeeii.. memang aku takkan makan punyer... Banyok mende lain leh makan....


Tengok Cik Maz tengah melepaskan kempunannya... iskh3....


Aku pada awalnyer order air pepsi jek... even though free drink would be green tea... tu pun aku takkan minum!! uweeekkk.... terasa macam minum sabun shokubutsu perasa teh hijau.. serius..
Tapi... dikala aku asyik dan leka tengok conveyor belt tu bergerak-gerak.... best tengok makanan-makanan tu pusing2.. hehe.. (giler aku jakun!!) TIBA-TIBA... aku nampak Udang goreng tepung dengan pulut..... haa... ni aku rasa bleh try.... hehehe...


Atas desakan Cik Maz... aku pun ngap laaa... Alahai... sedap lagi PULUT PANGGANG tiga posen tu... tau ni harganyer baper?? Satu tu RM3 kalau dua takke... (kira la ya? bagus untuk tingkatkan memori... hehe) Iskh3...... takpolaa try punyer pasal... kalau tak bila lagi kan?? But if you ask me whether I want to go there again or not? BIG NOOO!! Walau dato'CT nak belanja sekali pun.... hehehe..(ye ke?)


For the very FIRST TIME... Let me introduce to you guys.... this is my Little Bro!! Adik yang paling kecik tau... bukan anak sulung ku... (hampeh jek kalau bawak dia gi jalan2 org ingat anak...) Setiap kali kalau cakap tepon.. sure nak cakap dengan Adik... huhu... Along windu laa.. Birthday kami dekat2... he is on the 3rd may while me is on 12th may... Ibu plak 23rd May. Can't wait for MAY to come... hehe.. Leh buat family barbecue.. (jap.. akak jiran sebelah 11 May tu dah lama beno tak balik 'umah'. Bersawang dah 'rumah pink' tu... iskh3...)


And this is the picture of my family masa Raya Haji lepas... A little bit blurry, almaklumla masa ni pkai camera phone. tak beli lagi pink digi cam tu.


Fokus..fokus.. siapkan assignment yang berbaki.. Caiyuk!! =)

12 comments:

SNHazlina said...

eleh..purak2 pakai chopstick je tu..lps amek gmbr sure nye la gi basuh tgn kat sink, suap gune tgn je haa..kan?heheh..

lg 1, nape zaffirazaini pnye bj raya x ikut tema?? org lain putih, pink, ni dia biru plak, huuhuhu...OUT!!

ZZ said...

cik lina nih... iskh3...
janganlaaa pecahkan rahsia ku ok?? In is just in my blood guna chopstick nih... (contradict dgn kenyataan sebelumnyer... hahaha)

Ku takde baju putih pink... putih biru pun oklaa.. Eh? lina ni.. ibuku tak bising.. dia plak byk soal nih?? iskh3...

mamas said...

tu kucing tuh...mcm kucing aku yg hilang aje..omottt...ko curik ek?

ZZ said...

eh?? suke2 jerk mamas nih... iskh3... tu baru lahir tu... kat dapur umah ku dia lahir...

Nama dorang LILI and LALA... hahaha..

haziq-amsyar said...

wah!! akak zaff pun ada kucing ye.. haziq, amsyar, mama & papa pun suka kucing.. mama selalu cite masa kecik2 dulu mama pun ada bela kucing.. tapi bila mama masuk "u", kucing tu hilang, agaknya merajuk ngan mama la tu..huhu..

akak zaff, lain kali kena cari baju raya sama kaler ye..nampak lain je sbb akak zaff sorang berbaju biru..hehehe..

akak zaff tak suka sushi ke?? best la.. mama pernah makan.. nanti kalo mak iti nak belanja makan sushi, akak zaff tak nak ikut?? oklah tak pe, nanti mama tapau je kat akak zaff!! :-)))

idasm said...

la.. tak suka sushi ke... sgtlah kontra dgn diriku.. hehe.. k.ida sushi atau segala mak nenek yg kena mengena dgn japanese food... mmg giler faveret punya... hehe... tp nak wat camner kan.. selera masing2..
kim salam kat adik yea.. cutelah dia..

mamas said...

kak ida: adik zaff memang cute...dia aje yg tak berapa cute...tapi sejak dia pakai tudung ekin tu barulah terserlah ke cute tannya....hahaha..wink*

ZZ said...

haziq amsyar... pujuk laa mama dgn papa untuk bela pets... bagus tau... nanti leh nyanyi lagu Wonderpets: "Apa yang penting.... KERJASAMA..." hahaha....

Kak ida: wah.. kak ida leh go international la camni... saya ni mmg tak adventure bab testing new food nih... hehehe...

mamas: hahaha... ko ni awat hyperactive nih?? mentang2laaa sumer keje dah siap.... syuh3... hehehe....

SNHazlina said...

huh???
sume keje mamas dah siap kerr???
tak aci nyer!!!

SNHazlina said...
This comment has been removed by the author.
Azwan Hashim said...

zaff kita satu geng... x suka sushi..hehe.. =)

SNHazlina said...

Adikkk...bukak mata dik...along nak amek gmbr nih...
=)) hahahha...