Friday, June 19, 2009

Entri tidak bernama...

Terpenjara dan dipenjara dalam dunia sendiri

Jangan itu dan jangan ini, tak boleh itu dan tak boleh ini

Semuanya harus difahami, dituruti dan dipatuhi

Demi menjaga hati agar tidak dilukai

Aku tak tahu bagaimana lagi

Apakah yang masih belum cukup lagi?

Aku dah lakukan sehabis baik

Sampai bila-bila pun bukan aku yang terbaik

Sebab aku berbeza, berbeza dari semua

Beza gaya, beza rupa dan beza cara

Tapi, salahkah kiranya berbeza?

Kenapa perlu perbandingan untuk provokasi?

Tak perlu beritahu, cukup dengan tingkah laku

Aku sedari semua itu…

Mungkin ini sekadar kitaraan emosi

Tafsiran dari rasa hati.

Tapi hati takkan berkata tanpa sebarang punca

Biarlah masa yang menentukan segalanya….

3 comments:

peridot sepi said...

luahan perasaan ker???

haziq-amsyar said...

mama: lain macam je entry yang tak bernama ni...huhu..syahdu pula membacanya..

syaida said...

banyak banyak bersabar. mungkin betul ini adalah sekadar kitaran emosi.